10 érv a moodboard mellett
A moodboard magyarul annyit tesz hangulattábla. Megjelenését tekintve elsősorban képekből áll, melyek kiegészülhetnek a használni kívánt színpalettával, betűtípussal, néhány kulcsszóval, mintázattal, esetleg a logóval.
Ezek a képek az adott projekt irányelvét hivatottak meghatározni, legyen szó egy logóról, komplett márkáról, honlapról, divatkollekcióról, lakberendezésről vagy bármilyen új termékről/szolgáltatásról és annak bevezetéséről.
Azok számára, akik tervezéssel foglalkoznak, a moodboard egy sok szempontból igen hasznos eszköz. Az ügyféllel történő alapos egyeztetés során képet kapunk a projekttel kapcsolatos elvárásokról. Ezek alapján elkezdődhet a tervezési fázis, amit érdemes a moodboarddal kezdeni, ami az első ötleteket, a használni kívánt stílusokat, színeket, betűtípusokat foglalja össze, vizuálisan sugallja, hogy milyen lesz az összkép. Készíthetünk belőle több verziót, akár extrém és konzervatív stílusút is, melyek közül az ügyfél kiválasztja a neki megfelelőt. Fel kell azonban hívni a figyelmet arra, hogy ami ezen a táblán megjelenik nem végleges, mindössze egy iránymutatás, mely mindkét fél számára fontos támpont a további folyamatok kidolgozásában.
10 ok, amiért mindenképpen érdemes elkészíteni a moodboard-ot:
-
1. Kötetlen a formátuma.
-
2. Rövid idő alatt elkészíthető.
-
3. Elkészítése szórakoztató, játékos formája pedig segíti az ügyfél és a tervező közötti kötetlen kommunikációt.
-
4. A tervező számára remek inspirációs lehetőség.
-
5. Már a tervezés elején át tudunk adni az ügyfél részére egy olyan kézzel fogható anyagot, ami számára is előrevetíti a készülő anyag megjelenését.
-
6. Rengeteg időt megspórolhatunk általa, mert nem készítünk olyan design tervezetet, ami nem felel meg az ügyfél elvárásainak.
-
7. Az ügyfél is részesévé válik a projektnek, ha már rögtön az elején bevonjuk őt a tervezési fázisba.
-
8. A moodboard-on nagyon könnyű az ügyfél igényeinek megfelelően változtatni, ezáltal biztosítjuk őt arról, hogy kérését figyelembe vesszük és aszerint alakítjuk a projektet.
-
9. Több verzió esetén lehetőségünk van arra, hogy az ügyfél elképzeléseit – melyek gyakran inkább személyesek és nem a vállalkozást tükrözik – más megvilágításba helyezzük, így olyan designt alakíthassunk ki, ami illeszkedik a céghez és az aktuális trendekhez is.
-
10. Segít abban, hogy az ügyfél is a megjelenésre, a designra összpontosítson.
Inspirálódj moodboard témában a Pinterest táblámon.