A reszponzív weboldal jelentősége

Mobilbarát honlap
2018. július 4.

Miért fontos, hogy egy honlap reszponzív legyen? Egyáltalán milyen az a reszponzív honlap? És mi köze van ennek a Te online megjelenésedhez? Egy nagyon érdekes kutatás eredményei megadják a választ ezekre a kérdésekre.

A Google számára 2017-ben is elvégezték azt a felmérést, ami mobil- és internethasználati szokásokat vizsgált 79000 ember részvételével, akik 63 országból képviseltették magukat. A felmérés, webdesign szempontból egyik legfontosabb kérdése, hogy az emberek milyen arányban használják internetezésre asztali gépüket és mobil eszközeiket. A megjelenést ugyanis nagyban befolyásolja az eszköz mérete, hiszen egy asztali gépre optimalizált weboldal nehezen kezelhető és olvasható mobil eszközökön (mint az okostelefon és a tablet) vagy például egy okos tévén. Egy reszponzív vagy más néven mobilbarát weboldal a megfelelő tervezésnek és kivitelezésnek köszönhetően felismeri, hogy a látogató milyen méretű és felbontású eszközön keresztül próbálja elérni és annak megfelelően változtatja megjelenését. A nem reszponzív weboldal onnan ismerhető fel könnyen, hogy megjelenése ugyanolyan, mintha egy asztali gép monitorán néznénk csak sokkal kisebb, ezért muszáj a látogatónak belenagyítania, ide-oda mozgatni, ami a felhasználói élmény rovására megy.

Az alábbi képen jól látható, hogyan jelenik meg egy reszponzív weboldal különböző eszközökön.

Mobilbarát honlap

Visszatérve a kutatás eredményeire, minden résztvevő ország esetében meghaladta a mobilról internetezők aránya az 50%-ot. Ez az arány igen magas, ami annak köszönhető, hogy mobil eszközeinket bármikor előkaphatjuk a zsebünkből vagy a táskánkból és böngészhetünk vele az interneten. A reszponzív weboldalak számának növekedése pedig tovább generálja, hogy ne az asztali géphez üljünk le, ha internetezni szeretnénk.

Az online megjelenés során a reszponzivitás elengedhetetlenné vált napjainkra, hiszen így, látogatók sokkal szélesebb köre éri el az adott weboldalt.

A Google felmérés érdekes eredményekkel szolgált Magyarország tekintetében is, 2017-ben például a megkérdezettek 72%-a használta napi szinten az internetet. Ezen a linken találsz még több információt a mobil- és internethasználati szokásokról.