Hogyan érheted el ügyfeleidet online?
A Google nemrég jelentette be, hogy április 2-án végleg leállítja Google+ elnevezésű szolgáltatását. A hír azok számára jelent nagy veszteséget, akik ezt a csatornát vették igénybe ügyfeleik elérése céljából. Számukra most a legfontosabb, hogy tájékoztassák követőiket további elérhetőségeikről. A leállásról bővebben itt olvashatsz.
A hír kapcsán összegyűjtöttem a legfontosabb alternatívákat, melyek rendelkezésünkre állnak, ha kapcsolatba kívánunk lépni meglévő vagy leendő ügyfeleinkkel.
Weblap
Az első és legalapvetőbb, bár nem a legolcsóbb megoldás. Egy működő vállalkozás számára szerintem elengedhetetlen a saját honlap, egy kezdő vállalkozásnak pedig hamar megtérülő befektetés, hiszen a leendő ügyfelek számára megbízhatóságot, komolyságot sugároz, mert aki hajlandó pénzt, időt és energiát fektetni abba, hogy saját honlapot működtessen, az a vállalkozását is hasonlóan kezeli.
Személy szerint úgy gondolom, egy Facebook oldal soha nem fog felérni egy weblappal, azonban arra tökéletes, hogy reprezentálja a vállalkozást és sok emberhez eljusson. Amennyiben lehetőségünk van rá, a honlapot és a Facebook oldalt egyszerre működtessük, remek látogatottságot lehet így generálni.
A Facebookhoz hasonlóan itt is érdemes megjelentetni magunkat, illetve termékeinket és szolgáltatásainkat, bár az Instagram elsősorban a látványvilágra koncentrál, főként marketing célok elérésére alkalmas. Bizonyos mennyiségű informatív tartalmat ide is feltölthetünk, de jó tudni, hogy a posztok alatt nem tudunk kattintható linkeket elhelyezni, erre csak az úgynevezett bio-ban, azaz a bemutatkozási részben van lehetőségünk.
A közösségi médiaportálok közül Amerikában ez a legelterjedtebb, sikeressége jóval felülmúlja a Facebook-ét is, Magyarországon közel sem ennyire népszerű, talán a nyelvi nehézségek miatt. Üzleti szempontokat tekintve egy bizonyos közeg számára alkalmas lehet, például a szépségipar, mivel elsődleges felhasználási lehetőségei között szerepel, hogy hírességeket követhetünk, nyomon követhetjük az ő életüket, megnyilvánulásaikat, véleményt alkothatunk, vitákat indíthatunk adott témákkal kapcsolatban.
A LinkedIn egy szakmai közösségi oldal, ahova a tagok önéletrajzukat töltik fel és üzleti kapcsolatokat építenek. A munkapiac keresleti és kínálati oldala is jelen van a felületen, éppen ezért remekül használható munkaerő-közvetítésre is. Használatát mindenképp javaslom, hiszen a kapcsolati háló kiépítése segít abban, hogy szélesebb körben mutathassuk be magunkat és a vállalkozásunkat.
YouTube
A YouTube egy világszerte ismert videómegosztó oldal, de nem sokan tudják róla, hogy nem csak szórakoztatásra alkalmas videókat lehet ide feltölteni, hanem arra is alkalmas, hogy bemutassuk mivel is foglalkozunk, építsük a márkánkat. Feltölthetünk a válalkozásunkkal kapcsolatos oktatóanyagokat, szórakoztató tartalmakat, bemutathatjuk készségeinket.
Az összes közösségi csatorna alkalmas arra, hogy átirányítsuk az érdeklődőket a saját honlapunkra, éppen ezért tartom fontosnak, hogy legyen egy megfelelő bázis, egy weblap, ami csak rólunk szól, ami csak a miénk és ahol minden információ megtalálható egyben.